söndag 7 oktober 2012

Långfrämmande

Min mamma bodde hos oss mellan onsdag och fredag. Hon skulle vara på någon Regionsträff på Nus via jobbet så hon sov hos oss för att slippa åka emellan.

Det var mysigt att ha henne här! Pojkarna gillar ju mormor skarpt så de var glada över att få krypa ner i mormors säng på morgonen och mysa! Jag tror inte jag överdriver om jag säger att mormor gillar det minst lika mycket som pojkarna!

På fredagen efter att jag skrivit tentan och klarat den så firade vi det med att äta lunch på Shanghi.



Alla tyckte det var gott, även pojkarna! Hilmers favorit var friterad kyckling och grönsaker medan Hugos var räkchipsen! 

När vi kom hem hjälpte mamma mig med att sätta fast insynsskyddet på fönstren i köket. Det var lättare sagt än gjort det! Efter det var det dags för middag. 
Vi fläskytterfilé med soya och sambal oelek, rotsaktsgratäng och sallad. Gott! 

Magnus och Hugo åkte och hyrde några filmer. Pingvinerna från Madagaskar uppdrag: semester, Hamilton och Act of Valor. 

Magnus och pojkarna såg på Pingvinerna medan jag skjutsade mamma till tåget. Act of Valor kan jag verkligen rekommendera, en spännade film som berör! 

2 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!