söndag 7 oktober 2012

Annamys

Förra lördagen skjutsade jag och Hugo Hilmer till Anna & Viktor. De var snälla att ställa upp som barnvakt medan jag och Hugo var på simskolan!

Hilmer blev lite ledsen när vi lämnade honom men det gick över fort. Han är ju inte så van att bli lämnad själv någon annanstans än på dagis, annars brukar ju Hugo vara med.  De var ute på promenad till ankdammen och matade ankorna.
Efter simskolan åt vi lunch hos Anna & Viktor innan det var dags att åka hem. Både Hugo och Hilmer var mer vild än tam innan vi åkte därifrån. Jag tror nog Viktor blev lite förskräckt! :) De var som att de hade myror i brallorna och inte kunde sitta still. När jag sedan såg att klockan var närmare halv två och Hilmer inte sovit något så var ekvationen inte så svårlöst!

De sov som små grisar i bilen innan vi hann ut på Kolbäcksvägen! 



När vi kom hem byggde Hugo lite lego medan Hilmer fortsatte sova. När han sedan vaknade var det dags att åka på affären för att handla det sista jag behövde till tacopajen som jag skulle bjuda Anna på till middag!

Båda pojkarna blev jätteglada när Anna kom hit och Hugo utbrast förtjust: 

- Men Anna, inte visste jag att du  skulle äta middag hos oss!?!?!?!

Men precis när vi skulle sätta och för att äta så ringde Magnus och sa att han ville bli hämtad redan då klockan sex istället för vid tiotiden som  det var sagt tidigare. Han var på "Hemvärnshelg" denna helg.

Så det var bara att åka iväg och hämta hem min sambo medan de andra fick börja äta utan mig.. 


Till kaffet bjöds det på äppelpaj med vanlijsås. Sedan var det dags för pojkarna att sova. Självklart ska de vara superpigga när man verkligen vill att de ska somna så man kan få ägna sig åt främmandet. Men eftersom Hilmer somnade så sent så var han inte alls sovsugen vid sjutiden som han brukar vara. 

Bara att ta upp honom och låta han vara uppe en stund till. När de sedan tillslut somnade så satte jag och Anna oss framför TV:n för att se "A beutiful mind" som handlar om en man med schizofreni. Eftersom vi läste om det i skolan och skulle ha tenta på det så var det en passande film att se. Filmmys och plugg i ett!

Det visade sig att vi båda redan sett filmen men eftersom vi är mer insatt i vad schizofreni innebär så såg vi helt andra saker i filmen denna gång, som man inte gjorde förra gången. 

Det var en jättemysig dag och kväll med Anna! Hon är en sån positiv människa som sprider glädje runt sig! Jag är så glad att jag lärt känna henne!!!


2 kommentarer:

  1. hilmer ser ut som moster just i sovande stund ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, det är inte bara Moster som ser ut sådär.. Jag tror det är ett Tillqvist-drag! Jag ser nämligen likadan ut när jag sover i bilen!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!