fredag 27 april 2012

Morfar till sjukhuset

Morfar har varit förkyld och haft slemhosta som gjort att han hostat till han kräkts.
Pratade med mamma i telefon tidigare i eftermiddag och hon berättar då att morfar blivit lite sämre så distriktssköterskan skulle besöka honom i morgon.
Men så får jag ett till samtal ikväll att Carola varit där och att han var sämre och fått åka ambulans in till akuten... :(

Jag gråter!!!! Tanken på att mista min älskade, älskade morfar finns inte på världskartan!!!! Hur ska jag klara av det?! Jag vet att han redan nu lever på "övertid" med sina 87 år! Men han har ju varit så pigg och fräsch för sin ålder!!!!

Jag hoppas innerligt att det inte är någonting allvarligt utan att hans trötthet och orkeslöshet beror på vätske- och näringsbrist som dropp kan ordna till!

Jag hoppas att jag får sova i natt och att hans tillstånd inte försämras innan jag hinner åka ner! Har ju tenta till klockan tolv i morgon.. Tyvärr så har jag inte fått så mycket pluggat ikväll eftersom mina tankar varit på annat håll i med det som hänt... Men viktigast nu är att min älskade morfar blir bra och får komma hem!!!

1 kommentar:

  1. Klart att morfar blir bra, han är en kämpe! Han var dock ganska loj när jag var och hälsade på och blev matad med näringsdryck... lill-gubben.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!