onsdag 25 april 2012

Gråtit floder

Vid tiotiden i dag nåddes jag av ett väldigt ledsamt besked...
Min vän Karoline hade kommit ut i stallet på morgonen där hon gjorde den hemska upptäckten att Britta hade fött ett döfött föl under natten..

Det var det absolut vackraste föl jag sett, och då bara på ett kort på mobilen! Väldigt fint huvud med fina tecken och fyra vita strumpor! Kan bara föreställa mig hur bedårande det måste ha varit i verkligheten!

Jag har gråtit av och till flera gånger ända sedan jag fick beskedet.. Jag kan ju förstå den tomhet, den saknad och förtvivlan som Britta kände efter att hon fött sitt livlösa föl. Hon hade inte velat lämna sitt föl och varit orolig och skrikit ute i hagen... Det gjorde så ont i mig när jag fick höra om hennes reaktion. Det var precis så jag kände när Alma fötts och de tagit henne från oss för provtagning.. Man vill inte lämna sin avkomma, inte ens under omständigheter som dessa!!

Det måste ha varit fruktansvärt för Karoline att stå där framför sin älskade häst och se den sorg och förtvivlan som Britta måste ha utstrålat och inte kunnat göra någonting!!!!!

Som tur är så åkte Marinette upp till Karoline för att vara ett stöd och för att hjälpa henne under denna jobbiga situation. Jag önskar att jag också hade haft möjlighet att finnas där för henne, tyvärr så gick det inte..

Nu hoppas jag att Britta återhämtar sig från sin sorg och att det är slut på alla motgångar familjen Bergström varit med om den sista tiden!

Jag beklagar den stora förlusten och tänker på Er, Karoline!!!!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag blir rörd till tårar när jag läser detta. Jag fascineras och gläjds över din och din systers känslomässiga engagemang i något som egentligen bara handlar om ett djur.

    Ni är underbara och jag älskar er! Och är SÅ glad att jag har er i mitt liv! Tack för allt stöd kära vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!
      Klart vi engagegerar oss!!! Det är det minsta vi kan göra!!! Trots att det "bara" var ett djur är det en tragedi som man inte ska gå igenom ensam!!!

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!