torsdag 19 april 2012

Flätor!

Jag har blivit flätoman!!! :) Jag älskar att ha fläta! Man slipper ha håret ner i ögonen och det är samtidigt väldigt fint!

Det var väldigt länge sedan jag hade fläta men nu har jag turen att en av mina nyfunna vänner är föredetta frisör!!! Anna är en så himla fin person som ställer upp och flätar mitt hår när jag känner mig flätsugen!

Det är perfekt! Det går fort på morgonen. Jag duschar håret och drar ihop det i en tofs medan det är blött, sedan flätar hon det när jag kommer till skolan!

Inbakad

Samma från sidan
Inbakad vid ett annat tillfälle
Utbakad
Det bästa med att Anna flätar mitt hår är att jag slipper bry mig om håret de två följande dagarna!!!
Dagen efter flätan gjordes är den fortfarande jättefin och jag kan ha den kvar till morgonen därpå.
Så två dagar efter den gjordes så tar jag ut den och låter håret vara utsläppt. Naturligt lockigt och fint är då håret på tredje dagen!!! 

Lockigt från sidan

Lockigt framifrån

4 kommentarer:

  1. Flätor is the shit, jag håller med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har nog flätor i alla fall en gång i veckan numera!! :)

      Radera
  2. Snyggt! Gillar lockarna du får! Permanent till sommaren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har faktiskt funderat på det!! Men å andra sidan är det ju skönt att kunna ha rakt ibland också och det blir ju lite besvärligare med det om jag skulle permanenta det.. Så jag måste fundera vidare på det..

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!