onsdag 11 april 2012

Hemavan

Nu är det snart två veckor sedan vi var i fjällen! Vi hade underbara dagar om man bortser från:

  •  att Hilmer kräktes tre gånger i sängen och på mormor och morfar andra natten, vilket resulterade i att jag och mormor knappt sov de resterande nätterna..
  • Magnus ramlade i typ andra åket och slet lös nyckelbenet ifrån fästet mot axeln (även kallat AC-luxation)
  • och att jag blev dyngförkyld
Resan upp gick jättebra! Vi kom oss ju inte iväg förrän strax innan sextiden eftersom jag skrev tenta till fem. Pojkarna var nöjda och sov bitvis. Vi stannade i Lycksele och åt kvällsfika på Statoil och tog på pyjamasarna.

Go å gla!!!

Pojkarna överlycklig över att få korv m bröd till kvällis
Det började snöa rejält när vi passerade Storuman och var bitvis riktigt dålig sikt. Så resan tog lite längre tid än planerat men vad gör det när man har nöjda barn i bilen?! :)



Fredagen var till en början lite mulen men vi drog på pjäxorna och gav oss ut i backarna medan mamma var med Hilmer och Milou gick på promenad. Hugo var lite halvkinkig och var inte så sugen på att åka. Vi åkte några gånger i barnbacken sedan kom mamma och hämtade honom och Isaac och Noel för lunchintag i stugan.
Det var nu när vi skulle åka "på riktigt" utan barn som olyckan var framme för Magnus. Så han och pappa åkte tillbaka mot Centrumhuset medan jag och Jenny fortsatte åka. 
Då bröt solen fram ordentligt och det blev kanonväder!!! Vi hittade dessutom en backe med perfekt före och inga andra än vi som åkte! Det var en superhärlig känsla att vara alldeles själv i backen! :)
Sedan åkte vi upp i Kungsliften för att åka från toppen! Vilken oslagbar utsikt det är där uppifrån!!!! Helt makalöst!!! 
Här kommer lite bilder från åkningen i solskenet på fredagen:

Supernöjda efter ett grymt skönt åk!

Jag och Jenny i bakgrunden

Pappa, Jenny & jag

Vackra vy!

Magnus vilar benen lite!
Underbar åkning!


Pappa
Magnus som envisades att åka upp i Kungsliften trots skadan
Äntligen lite folk i sikte!! Annars var det rätt folktomt - skönt!
Fjällbjörkar i vackert solsken!
På toppen
När Vi var på väg ner från toppen så skulle jag köra på sidan lite för att stanna till och prata med Jenny. Jag tänkte dock inte på att det var opistat där så det tog tvärstopp och jag föll som en fura!! 
Det var min första och enda vurpa denna säsong! Här kommer en bild på mig liggandes och tokskratta åt mig själv!

Jenny skrattade gott bakom kameran också kan jag lova!!!!

Medan vi gjorde de härligaste åken i mitt liv så roade sig pojkarna vid stugan! De kommer så himla bra överrens och Isaac och Noel är så snälla och omänktsamma möot Hugo och Hilmer!


Lite afterski i skolen på farstubron!
Nöjda efter en dag ute i solen! Rödblommiga och fina!
Fredagsmys på hög nivå!
Hugo håller Noel sällskap medan han spelar!
Sammanfattningsvis så hade vi det jättebra! Lördagen bjöd inte på lika bra väder men solsken stundvis mellan snöbyarna, så vädret kan man inte klaga på!

Vi har ätit gott, åkt mycket och umgåtts i gott sällskap - vad mer kan man önska?! :)
Vi tackar Jenny för möjligheten att få följa med och dela stuga med henne och hoppas att vi gör en repris på detta. Både med och utan barn!!! ;)

4 kommentarer:

  1. Vackra bilder och snygg vurpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte svårt att ta fina bilder i den underbara omgivningen!!!
      Vurpan var faktiskt inte så snygg i verkligheten.. ;) Men vi skrattade gott kan jag lova!!

      Radera
  2. Ni såg ut att ha det toppenbra.

    Vet du vad det enda jag kan tänka på när jag ser dig på bild? Din smala jävel..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade vi också! Synd att man inte kan åka oftare och vara borta längre tid.. :(

      Jaså?! Men på dessa kort såg jag väl inge smal ut?! Men tack ändå! :)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!