fredag 7 januari 2011

Plugg och shoppning

Började denna fredag med att bli skjutsad till skolan medan Magnus och Hugo åkte ner till Ö-vik. Jag skulle lämna in ett arbete klockan tio och jag hade några småjusteringar att fixa innan dess så jag var på skolan strax innan nio.

Magnus åkte för att hjälpa sin mor och Matti att flytta till deras nya hus och Hugo ska få tillbringa helgen i Övik. Magnus jobbar hela helgen och jag måste skriva nästa arbete som ska lämnas in på tisdag så ingen av oss kunde dessvärre ta hand om vår son i helgen..

Lämnade in arbetet och hoppas att det duger. Sedan var det vara att ta tag i nästa arbete..
Jag hade sällskap av mina favvopluggisar Hanna och Moa (Marre saknades dock) vilket alltid lättar upp stämningen och humöret! Galet roligt har vi emellanåt när vi pluggar!!! Kommer att sakna er såå!!!!

Tyvärr så fick jag inte så mycket gjort på arbetet som jag hoppats på.
Jag tror att jag har stängt av min hjärna på allt som har med plugg och universitetet att göra.
Mina tankar har allt för lätt att flyga i väg på allt annat..

Efter en heldag i skolan fram till fyra så bestämde jag och Hanna att vi skulle äta middag på stan! Magnus åt nere i Övik innan han skulle åka hemåt så det blev perfekt för mig.

Nu när jag äntligen kom mig ner på stan så passade jag på att springa in på PolarnoPyret för att enbart köpa en ullmössa till Skruttungen men så hittade jag två par byxor till Hugo på 50% rea!!


Sedan var det dags att fylla magen och vi bestämde oss för att äta buffé på Ronyas! Mycket gott var det! Så gott att Hanna nästan höll på att spricka!! ;)






Te.. Jag kom på att jag bara hade ett sorts te hemma så jag köpte några nya på Tehörnan innan jag tog bussen hem..

Sammanfattningsvis så blev jag nästan 800kr fattigare denna eftermiddag.. Men det gör inget! Så sällan som jag är på stan kan det gott få kosta några kronor...
Nu sitter jag och väntar på att Magnus ska komma hem så att vi kan ha lite myskväll på tu man hand innan plugget kallar igen  i morgon bitti..

2 kommentarer:

  1. Roligt med shopping! Vad också inne på Pop på mellandagsrean..:) Hittade massa fint till dom båda små..

    SvaraRadera
  2. Jag var in på PoP i Övik då de började rean på annandagen också och köpte lite både till Hugo och Skruttungen! Plus att mamma var med och köpte till båda också!! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!