måndag 3 januari 2011

Nyår!

Vi firade in det nya året med min familj, det vill säga familjen Tillqvist/Edlund, Bråthen, Tillqvist/Andersson, mina föräldrar och min mormor och morfar, hemma hos mina föräldrar på deras uterum!!

Det blev en trevlig och lugn kväll med mycket gott! Som vanligt när min mamma lagar mat!!









Till förrätt serverades parmesankorgar med skagenröra på laxbädd. 
Huvudrätten bestod av helstekt oxfilé som serverades med smördegsinbakad potatis med färska örter och västerbottensost, madeirasås & chevresås samt sallad. 

Till efterrätt var det en tallrik med flera små efterätter: En bit Djävulsk Dessert med vaniljglass, en kula flädersorbet, vaniljpannacotta med hallonsås och exotiska frukter. 
 (Tyvärr har mina glassar hunnit börja smälta innan jag hunnit fota)

Tyvärr så har ju jag och Magnus blivit förkylda igen så vi kände inte så mycket av denna goda meny.. Men enligt de övriga gästerna så var det fantastiskt gott!!!


Här kommer lite "mingelbilder" från kvällen...

Varmrätten avnjuts!

Min mormor med sina två barnbarnsbarn!

Vår smilfink softar i soffan efter middagen!

 Vackrast!!!

Pappa och Johan ser ut att ha det trevligt!

Vid efterrätten!

Marran & Gunnar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!