tisdag 4 januari 2011

Orkeslös..

Att ha ett jullov, om än ett yttepyttelitet från julafton till annandagen, var nog för att jag skulle tappa motivationen!!! Jag försöker verkligen få någonting gjort på mina två arbeten som ska vara inlämnade på fredag respektive tisdag men det går väldigt trögt måste jag erkänna.

Jag tycker att det gått hur bra som helst att plugga ända sedan jag började för ganska exakt ett år sedan. Visst har det känts tungt och jobbigt emellanåt men absolut inte som nu.. Nu känner jag mig bara tom och har ingen fokus alls på plugget. Jag skulle helst av allt bara villa sova och samla lite kraft och energi...

Jag är ganska säker på att detta beror på att för var dag som går så kommer vi bara närmare dagen då Skruttungen ska komma ut till oss. Skulle ju vara skönt att ha allt bortgjort innan bebisen föds, men å andra sidan tror jag att jag redan har ställt in siktet på förlossningen och inte på tentan...

Jag känner ett annorlunda tryck neråt mot blygdbenet som jag inte känt vid de tidigare graviditeterna. Livmodern drar ihop sig och blir stenhård med jämna mellanrum och vid minsta ansträngning så känns det ännu tydligare.

Jag tror inte att jag kommer att hinna göra tentan den 15 januari hur jag än bestämmer mig kring hinnsvepningen. Jag tror att våran lilla Skruttunge kommer att komma innan dess om det fortsätter att kännas så här.

Jag ska till barnmorskan i morgon så jag får se hur allt verkar. Kanske den har sjunkit ner ännu mer!!

Åh, jag längtar så tills vi får snusa på en alldeles unik liten skapelse!! Men först måste jag hitta åt de sista krafterna för att få färdigt mina arbeten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!