torsdag 30 maj 2013

En tur på stan

På lördagen när Christer & Anita var här så var jag och Anita på stan en sväng. Vi hade även med oss Hilmer. Vi tog bussen in då karlarna skulle åka iväg och handla virke till den kommande uteplatsen.


När vi kom fram så bjöd Anita mig på lunch på en gång då Hilmer blev lite smådåsig av bussresan. Jag och Anita åt en varm smörgås var och till det te/kaffe latte. Fanns bara pannkaka till Hilmer på menyn så jag sprang ner på MacDonalds och köpte en hamburgare till honom istället.


Efter att vi ätit färdigt så var ni upp på ClasOhlson där jag och Anita köpte varsin redskapshållare från 
Weber till våra grillar. Hilmer fick egna trädgårdsredskap också. En spade, en kratta och en sopkvast! Oj, så glad han blev! Han hade tjatat om det sedan han klev upp på morgonen!

Bild från ClasOhlson 

Efter att han fått sina redskap somnade han nöjd i sin vagn medan vi kunde strosa vidare i affärerna i lugn och ro!

Jag handlade de där ugglorna som jag så länge suktat efter. Jag har sett dem på Lagerhouse tidigare men de var då slut och sedan har jag som glömt bort dem. Men så såg jag dem hos vår granne och då kom jag ju på att jag skulle kika efter dem nästa gång jag var på stan. Mellanstorleken var fortfarande slut men jag tycker att det räcker gott och väl med den lilla och den stora ugglan! :) Fina bara som prydnad men också som ljuslyktor när det blir mörkare ute!


Jag köpte också en stor påse i plast med ugglor på att ha i tvättstugan och samla allt som ska pantas så är det bara att ta med sig den när den blivit full. Sist men inte minst köpte jag ett härlig vit bukett med tulpaner. Det blev härligt vårigt i köket!


Synd att tiden var knapp då jag skulle på sittning så vi hann inte vara på stan så länge. Men jag är ändå nöjd för den lilla stund vi fick! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!