söndag 19 maj 2013

Stockholmsweekend (lördagen)

Lördagen började med en skön sovmorgon innan vi än en gång åkte in till centrala Stockholm och därifrån vidare till Medborgarplatsen. Där gick vi runt i småbutiker och jag köpte både en väska och en scarf.

Precis när vi skulle äta lunch så hörde paret Bergström av sig och ändrats sig. De hade tidigare sagt att vi skulle ses ute i Bromma där vi skulle tillbringa kvällen pån Friends Arena. Men nu kom de in till stan innan, så vi tog oss tillbaka till  Sergels torg för att möte upp dem där.

En öl i väntan på Bergströms


Njuter!
När de kom så gick vi på Harry B James där vi njöt av god mat och dryck!

Min middag - oxfilé!!!

Grabbarna åt en redig biff med bakpotatis och lökringar!
Karro avnjut en härlig pasta med fläskfilé i nån gräddsvampsås. 

Till det drack jag och Karro vin och karlarna öl!

Skål!

Efterrätt blev det också! Här är min oreocake!
När vi vräckt i oss allt och druckit ur glasen så var det dags att börja ta sig ut mot arenan och Bruce Springsteenkonserten! Konserten var musikaliskt väldigt bra och det var en helt otrolig stämning inne på Friends Arena. Men tyvärr så spelade han ett äldre album som jag inte alls kände till. Det var extra numren och några andra låtar man kände igen men inte ens hälften skulle jag vilja påstå. Det var lite synd. Hade hoppats på fler godingar men jag är ändå nöjd med konserten. Bruce är ju en underhållare av rang, trots att han börjat komma upp i åren! ;)

Mäktigt med alla mobiler som lös!

Brucan!
Efter konserten skulle man ta sig hem också.. Det var som ett lämmeltåg från arenan till tunnelbanan och vi kom inte med första tåget som kom in på perrongen utan fick vänta till nästa tåg som kom. Men jag tycker att det gick väldigt smidigt att ta sig dit och hem med tanke på hur mycket folk det var där ute på arenan!

En lyckad, trevlig, härlig och mysig dag, eftermiddag och kväll var till ända och det var bara att åka hem och sova för att åka hem på söndagen. En härlig helg där jag och Magnus fick mycket tid för oss själva! Vi umgicks dock inte med paret Bergström mer än innan konserten och under den, så det var lite tråkigt. Men vi hade ändå en väldigt bra weekend i Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!