tisdag 28 maj 2013

Marre & Sara på besök

För nån vecka sedan så fick jag och pojkarna besök av mina gamla pluggisar från min förra klass från utbildningen. Jag skulle ju egentligen ha träffat Marre när vi var nere i Stockholm men eftersom planerna ändrades hela tiden så hanns det inte med.  Men nu fick vi till en träff när hon kom hem istället! Sara följde också med hem till oss, vilket var jätteroligt då jag inte träffat henne på jättelänge då hon tagit ett uppehåll från studierna.

Hugo var dock uppe i det blå och svävade under deras besök. Han vart så glad av att träffa Marre igen att han inte visste hur han skulle bete sig vilket resulterade i att tillslut inte fick vara med på rummet och leka utan gå ut från rummet. En annan förklaring till hans sätt var att han vaknat extra tidigt så övertrött är ett ord som stämmer bra in på hur han var då. 

Vi hade ett litet knytkalas där alla tog med sig något till fikat, jättelyckat! Jag och pojkarna hade bakat sockerkaka och köpt glass, Marre hade med sig melon och Sara hade med sig fruktsallad - jättegott! Hilmer var som tokig i fruktsalladen och efter att han fått påfyllning tre gånger så sa jag stopp vilket resulterade i att han började gråta. Lite mamma, lite!!! Men jag stod på mig och han fick inget mer. Han blev kinkig då han också var övertrött.

Hugo somnade i Saras knä och satt där och sov till de skulle åka. Då la hon honom i soffan där han fortsatte att sova. Hilmer var snabb på att göra honom sällskap och somnade som en klubbad säl!


Det var en supertrevlig fikadejt! Synd att inte Moa och Hanna kunde vara med, det var ju så länge sedan vi sågs.. Hoppas att vi kan styra ihop någonting snart igen om inte allt för länge!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!