lördag 18 maj 2013

Stockholmsweekend (fredag)

Första dagen i Stockholm började inte så bra. Rätt så dåligt faktiskt. Jag fick huvudvärk under resan med tunnelbanan in mot T-centralen. Väl inne så mådde jag så illa att jag var tvungen att på av tidigare för att köpa vatten att dricka och uppsöka toaletten. Stod inne på toaletten ett bra tag och det lugnade ner sig. Vi gick mot Gallerian och när vi kom dit så var jag kände jag att jag måste sätta mig. Vi satt ett tag innan jag kände att det började vattnas i munnen sådär som som det gör när man är på väg att kräkas.

Jag hann dock inte ända fram till toaletten utan fick böja mig ner över en sopkorg! Kräktes tre gånger i den sedan mådde jag bra igen! Så jag åt och drack lite då jag tror att huvudvärken berodde på vätskebrist då jag inte druckit nästintill någonting dagen innan och enbart te på morgonen.

Efter det strosade vi runt på Stockholms gator och bara njöt av att vara barnfria och av det härliga vårvädret.  Vi gluttade i alla möjliga olika butiker och det enda jag köpte var två nya underlägg/tabletter på Indiska.

En grön till köket...


... och en brun till vardagsrummet

Vi åt middag på Soft Kök & Bar innan vi gick vidare.

Magnus njuter av en öl medan vi väntar på maten

Innan vi lämnade stadskärnan för att åka hem och sova så fikade vi. 



Det var en en mysig dag om man bortser från starten på dagen. Det var skönt att vara på tu man hand, bara jag och Magnus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!