torsdag 19 juli 2012

Strandhäng + Sommaren i City

Igår slutade jag tolv, det var strålande sol och varma vindar. Vad passar då bättre än att packa strandbagen med badkläder och fika sedan packa in familjen i bilen och åka till Bölesholmarna?!

Jag har sagt det för men det tåls att upprepas; Bölesholmarna är mitt nya favvo-ställe!!! Det är litet, mysigt, barnvänligt och lugnt. Enda nackdelen är väl kanske att det inte är så varmt i vattnet eftersom det ligger mitt i älven.

Men det hindrar inte mig från att ta ett dopp! Jag och Hugo var de enda i vår familj som badade. Hilmer och Magnus tyckte att det var för kallt. De vadade lite längst kanten men inte mer än så. 

De fikade desto mer!! :) Hugo har aldrig tid och lust att fika. Han åt en bulle på sin födelsedag. Han blåste ut ljusen på tårtan men sedan var han färdigfikad. Hilmer däremot har ingen botten! Han kan fika hur länge och hur mycket som helst. Så länge det finns något framme fikar han!



När klockan började närma sig middagstid var det dags att åka hemöver. Det var dessutom en kille som skulle komma och kika på basen som Magnus har ute till försäljning. 

Basen såldes och middag intogs innan vi åka in mot stan för att lyssna på Lisa Miskovsky på torget. Vi hann med mycket denna onsdag. Först jobbade jag halva dagen, sedan badstrand och avslutades med mys på stan, det kallar jag en bra onsdag!


1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!