tisdag 3 juli 2012

Paradiset

Jag och mamma åkte till badhuset med mina pojkar och Eleonora på lördageftermiddag. Det var Hilmers första gång på ett badhus. Han var alldeles lyrisk! Han sken som en sol och plaskade hejvilt! De andra tyckte så klart också att det var roligt!  De åkte rutschkana och sprang upp och ner i Söderhavet!

Det var rätt så lite folk där för vi kom dit en timme innan stängning, så det var skönt!
När vi skulle därifrån så var vi sist ut från omklädningsrummet. Jag hade lämnat mina gamla slitna Adidasskor utanför omklädningsrummet där de flesta lämnat sina skor. Men när jag kom ut så var det tomt - inga skor någonstans!!!!


Vad i hela friden!?!?! Någon hade tagit mina skor!!!!

Bara att traska ner i sockarna. När vi kommer ner utanför entrén så stor en familj som säger att deras son blivit av med sina sprilans nya skor också!!

Mamma tar mina barn till min bil som vi parkerat på parkeringen nedanför badhuset och ska köra upp den till ingången så jag slipper gå hela vägen i sockarna.

Medan hon gör det så börjar jag kika runt på den där familjen vars son blivit av med skorna. De var rätt många men jag såg ingen utan skor. När de är på väg ut genom entrén ser jag att en av pojkarna har ett par likadana skor som mina på sig.

Så jag går fram och frågar om inte det där är mina skor! Lite generad tar han av sig skorna medan mamman förklarar att hon trodde att den som tagit deras skor hade lämnat dessa kvar...

Det kan jag iofs förstå! Det var ju i princip tomt på badhuset och kvar stod mina gamla slitna skor i samma storlek som denna pojk hade på sina fötter...

Tacksam tog jag på mig mina skor och började gå ut med väskorna precis när mamma kom körandes! Hon blev paff när hon såg att jag hade hittat skorna!

Bara att hoppa in i bilen och avsluta denna dag med att åka på Max med barnen! En riktig lyxdag blev det, speciellt för Hugo!!!

2 kommentarer:

  1. haha... vilken höjdare de där med pjurrerna!

    SvaraRadera
  2. What? Lätt det snurrigaste jag läst... Hur kunde dom tro...? Nääää!! Lät suspekt. Tur att du "fick tillbaka dom".

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!