måndag 2 juli 2012

Hårdträning

I fredags var jag och tränade själv på 1Life i Övik. Jag körde ben + rumpa. Fem olika maskiner för olika muskler.
  • började med rodd som tar bra på rumpan och brfa som uppvärmning 
  • insida lår 
  • utsida lår 
  • quadriceps (alltså stora lårmuskeln på framsidan lår) 
  • benpress
Jag tog i för kung och fosterland! Jösses va slut i benen jag var när jag lämnade träningen!


På lördagen tränade jag med Gunnar och mamma. Då blev det axlar, biceps och mage. Först lite rodd, sedan fyra olika axelövningar, två bicepsövningar och avslutade med tre olika maskiner för mage + tre set på en halvboll på golvet. 

Lite träningsbilder:
Mamma i roddmaskinen!
Axlar 2:a övningen - sjukt jobbig! 

Gunnar tar i så han håller på spricka! :) 
Denna övning fick jag göra manuellt med hantlar då vikterna
på denna maskin är väldigt höga och jag är väldigt svag i axlarna. 
Biceps
Gunnars biceps är bara liiiiiite större än mina!!! :D
 Den träningsvärk som jag har idag går knappt att beskriva! Det är den värsta tränignsvärk jag hittills upplevt! Jag kan knappt gå. Mest ont gör det på insidan och utsidan lår. Detta gör att jag går väldigt konstigt! :)

Därefter kommer mage och axlar på en delad andra plats och sist biceps och triceps.

Men träningsvärk är ju en skön värk som gör att man känner sig nöjd med det man presterat så jag klagar inte så mycket på den! :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, men jag håller ju på ändra på det nu!!! Lugn, bara lugn - de kommer!!! ;)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!