fredag 13 juli 2012

Första strandbesöket

I fredags slutade jag klockan tolv och sedan skjutsade jag och pojkarna Magnus till tåget för vidare färd ner till Stockholm för att se Pearl Jam med Gunnar.

Det var soligt och varmt och jag ville verkligen till en badstrand för att för första gången i år gå känna sanden mellan tårna och ta sig ett dopp!

Jag var in på Facebook framåter och såg att Marre var strandsugen också. Så jag slog henne en pling och hon ville gärna följa med oss till Bölesholmarna.

Det är ett litet mysigt ställe där man kan ligga både på sand och på gräs, beroende på vad man föredrar. Vi valde sand! Man har bra översikt över barnen då det är en liten strand så det är ingen risk att de försvinner långt ifrån en. Det finns även en lekplats med klätterställning, rutschkana mm där Hugo var emellanåt. Så från vår plats på stranden så såg jag både Hugo vid lekplatsen och Hilmer vid vattenbrynet!




 

Vi hade en jättemysig eftermiddag på stranden! Jag doppade mig hela tre gånger, trots att vattnet inte var så varmt! Efter strandhänget så åkte vi på affären och självklart somnade Hilmer på vägen dit. Försökte väcka honom men han var helt däckad av allt badande! Som tur va så hade jag en filt i bilen som jag veck några gånger för att det skulle bli lite mjukare för honom och sedan lade jag honom i kundvagnen!

Där sov han skönt hela tiden vi handlade, ca 40 minuter. Det var många som tittade ner i vagnen och log åt oss. En mamma stannade till och förundrades över hur han kunde sova sådär när det skramlar, skumpar och lever om när man styr kundvagnen genom CoopForum en fredageftermiddag klockan fyra när alla tycks vara på affärn för att handla inför helgen. 


 Jag hade ju lovat Hugo en glass när vi åkte till Bölesholmarna men han somnade ju på vägen dit så det blev ingen glass. Men då fick han en när vi var på Coop istället och det passade ju bra när lillebror ändå sov! :)

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!