fredag 18 mars 2011

Mys, sol & "skitskoj"

Förra lördagsmorgonen pratade jag med mina föräldrar i telefonen och pappa berättade att han skulle åka till Agnäsbacken för att åka slalom med en gammal vän och mamma skulle vara hemma.

Men så blev jag så himla sugen på att spendera en dag ute i solen med pojkarna att jag frågade mamma om inte hon skulle följa med pappa dit så kunde jag ta med mig Hugo & Hilmer och också åka dit.

Sagt och gjort! På mindre än en timme hade jag väckt Hugo, gett båda barnen frukost, packat in oss i bilen och var på väg mot Bjurholm!

En fantastisk dag i solsken blev det! Hugo och mormor åkte snowracer i pulkbacken


medan morfar åkte slalom.


Ganska snart efter att vi kommit till Agnäs så kommer jag, till min förskräckelse, på att jag glömt nappflaskan hemma. Det var bara att lämna barna i backen med mamma och slänga sig i bilen och åka tillbaka till Bjurholm för att införskaffa en ny.

När jag kom tillbaka så var det dags för att äta lunch. Pappa bjöd oss på parisare och hamburgare! Hilmer sov som en stock så det gjorde inget att jag hade blivit tvungen att åka till Bjurholm t&r. Han vaknade lagom tills att vi fikat färdigt, jag hade köpt med mig en påse bullar från Coop till kaffet på maten.

Så medan resten gick ut och åkte slalom och snowracer matade och bytte jag på Hilmer.

Sedan var det dags att åka hemöver. Men så hade pappa försvunnit.. Han kompis sa att pappa sagt att han skulle på toa och sedan dess va han som bortblåst.

Mamma ringde på hans mobil, hon och Hugo var å knackade på toadörrarna men inget svar.. Mamma började bli orolig efter att det gått ytterligare tjugo minuter.
Först tänkte vi att han kanske skitit på sig, då det tog så lång tid. Sedan trodde mamma att han kanske haft bråttom in på toan och halkat och slagit sig medvetslös där inne.
Därefter tänkte hon att han kanske hade fått en hjärtinfarkt!

Hon var beredd på att be personalen om en skruvmejsel för att låsa upp toadörren och hon hade bestämt sig för att om han låg där medvetslös så skulle inga återupplivningsförsök göras.
Detta på grund av att vi inte vetat hur länge han legat där och med hennes erfarenheter från sitt jobb så har hon sett allt för många som blir som en grönsak efter återuppliving, så det var inte att tänka på.

Men så precis innan mamma tänkt be personalen öppna toadörren kommer pappa ut! Han verkar ha blivit överkänslig mot kaffe den starckarn.. Magen hans hade bara tvärvridit om och det blev akut att söka upp toan..

Vi hade skitskoj(!!!) åt hela scenariot på vägen hem till Umeå!!! Skönt att det slutade väl!!!

Hemma lagade jag CremeBonjour-fläskytterfilé, kroketter och en god sallad. Hungriga var vi alla efter dagens äventyr!

Kvällen avslutades med fika framför Melodifestivalen innan mamma och pappa återvände hem till Övik och vi släckte ner och kröp i säng.

En fantastisk lördag!

2 kommentarer:

  1. vilken tur det blev bra åkning, och inte en stukad svanskota som andra kom hem med från Agnäsbacken. Tack för det fina kortet, vi ses på hemmaplan nästa gång! kram Marre

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!