fredag 18 mars 2011

Övik

Så har vi spenderat ännu en helg i Övik.

Jag och pojkarna, ja alla utom Magnus, åkte ner på torsdagen för att vara i stallet och se när Marrans nyköpta häst skulle anlända.

Vi åkte ner på förmiddagen och svängde av i Arnäs när vi kom ner för att äta lunch i Näset hos Marran och Gunnnar.

Marran bjöd på våfflor till lunch, men hon var så nervös över att hästen skulle komma att hon inte fick i sig mer än en ruta våffla! :)
Jag och Hugo åt dessto mer.. Väldigt gott var det!

Vi hann inte mer än äta färdigt så var det dags att stoppa ungarna i bilen för att hinna fram innan hästlastbilen skulle komma. Hugo tyckte ju att det skulle bli så spännande att se när lastbilen kom och hästen skulle kliv av.
Och vi hann precis!

Hästen var jättefin!! Lite mager bl a på grund av alla mil i transport, men ändå väldigt vacker!!!

Fredag tillbringades mestadels i Fors men det vet ni ju redan för det har jag ju skrivit tidigare.
Efter att vi varit i Fors så hämtade jag Magnus när han kom med Botniabanan. Vi åkte till Alne Herrgård även denna eftermiddag för att titta på U Dancing Girl, som hästen heter.

Fredagskvällen bestod av utsökt thaimat till middag!! Som jag längtat! Jag har inte ätit det sedan nån månad innan Hilmer föddes, så det var verkligen på tiden!

Magnus agerade svarttaxi åt sin far och Anita som var på Jerry Williams på Fjällräven Center på fredagskvällen annars så såg vi bara på tv och slappade.

På lördag träffade vi Marie för att planerat Hilmers dop. Verkligen roligt att träffa henne, synd bara att Doris inte var med så att man hade fått se det lilla underverket!

Lördag eftermiddag och kväll var vi i Åmynnet å hälsade på Bibbi & Matti!
De har verkligen skaffat sig ett mycket trevligt och mysigt hus! Väldigt bra planlösning och ljus och fint!

Presenter fick vi också eftersom de inte kunde komma på vårt kalas helgen innan. Så var det ju faktiskt Magnus riktiga födelsedag denna lördag så det passade ju perfekt.

Jag fick en massa "hemmaspa"-grejor!
Fotmassageapparat
Härlig liten massagekompis med mjuka gelékuddar för en behaglig massage


och skrubbhandskar, tvål och kroppsvårdsprodukter.



Magnus fick blu-ray boxen The Pacific 
och en ostkupa från Tupperware (perfekt tyckte jag!!). :)
Tack snälla för de fina presenterna!!! Förutom detta fick vi underbart god mat och smarrigt fika!! :))


Söndag visade sig bli en shoppardag.. Det var dessutom Magnus som stod för shoppandet!
Han började med att göra av med presentkorten han fick i julklapp. Så in på Jack&Jones och prova kläder. När vi kom ut hade han med sig ett par jeans, en skjorta och ett skärp!

Efter det så mötte vi upp Karro och barnen för att ta en fika uppe på Blåbär. Ännu mer presenter! Av Karro fick vi ett presentkort på Gallerix.. En pik för att vi har så lite tavlor, så lite att det rakt ekar!! :)
Men nu har vi sammanlagt 1100kr på Gallerix så nu finns det inga ursäkter längre..
Tack så jättemycket vännen!!! :)


Sedan besökte vi Polarn o. Pyret där ännu mer pengar skulle spenderas, pengar som vi fick av min mormor & morfar när Hilmer föddes. Jag skulle köpa en ullbody till Hilmer inför fjällresan (jag har använt den nästan varje dag sedan jag köpte den också, kanonbra!). Självklart så var det inte det enda vi kom därifrån med. Hittade ett ullfrottéset åt Hilmer att ha nästa säsong, ett i lila/cerise!!!
Tyckte detta var så snygg färg och jag har absolut inga problem med att klä mina pojkar i vad många tycker enbart är tjejfärger. Jag skiter högaktningsfullt i detta och köpte denna färg till Hilmer!!

Hugo fick ett par långstrumpor!


Efter detta skulle vi åka tillbaka till Domsjö för att äta middag.. Men så när vi satt där i bilen och var på väg ner mot rondellen vid Max så säger Magnus;

- Har inte Naturkompaniet öppet?
- Jo, till fyra, svarar jag. 

Så vi styrde kosan ditåt bara för att kika lite..

Där hittade Magnus ett par fjällräven skalbyxor, likadana som jag har fast i orange istället för svart
och en rutig skjorta till Hugo att ha i sommar!

Så vi som inte skulle handla något kom hem med shoppingpåsar för ett värde på inte mindre än 4400kr!!!!
Tur att vi bara behövt punga ut med 1600kr ur vår penningpung, det kallar jag shopping!!! :)))


Innan vi åkte hem till Umeå så vart det ett besök på Brödrabacken också hos Christer och Anita!
Mycket ska hinnas med när vi är nere i Övik och det är så svårt att få till det så att vi hinner med att göra allt och hälsa på alla de få dagar det blir.
Men bättre en snabbvisit än ingen alls!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!