onsdag 21 september 2011

Pysselträff

Så har jag varit på min första pysselträff som HighCoastScrap anordnar! Åkte dit med min svärmor och hennes syster, men träffade flera jag kände på träffen.

Det var jättebra ordnat med mat och fika i en jättebra lokal! Vi höll till på Pingstkyrkan i stan. Jag hade dock tagit med egen middag eftersom jag äter lchf-kost. Men jag var tvungen att fuska lite till fikat/lunchen då det var smörgås och te. Men en brödskiva hit eller dit känns inte som någon katastrof! Så strikt har jag inte tänkt vara men ändå kändes de lite fel å "fuska"... :)

Det var tre tävlingar och jag gjorde ett alster till varje tävling.
Hösttema

Scraplift

Alster med 3 mönstrade papper, två handgjorda dekorationer + stämpel/foto

 Närbild på hjärtat

Sedan var det utlottning av grejor och priser i tävlingarna.
Min lott blev dragen så jag fick cardstock, nå annat papper och ett paket med border!! Bibbi hade turen på sin sida denna dag och blev dragen två ggr i tävlingarna!!! Hon vann hur mycket som helst!!! :)

Helena Näslund hade också en demonstration där hon visade hur man kunde göra blommor och chipboard lite roligare med gesso, glimmermist och glitterspray. Jag gjorde hjärtan här ovanför som från början var tråkigt och grått. Detta tror jag att jag kommer att göra igen!! Måste bara köpa grejorna som behövs!!! ;)

Det var supertrevligt och tiden verkligen rann iväg! Nu längtar jag till den stora pysselträffen 22-23 oktober!!! Men jag måste nog köpa mig en Cuttlebug innan den träffen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!