torsdag 22 september 2011

Leos Lekland

I tisdagsmorse bestämde vi som hastigast på morgonen att Karro och barnen skulle komma upp och vi skulle åka på Leos Lekland.

Hugo blev så glad när han hörde att Colin skulle komma och på väg till Leos så var han så speedad att han inte kunde sova en stund i bilen trots att han gäspade flera gånger.
Varje gång han gäspade tittade han på mig för att se om jag sett och sa:
 - Mamma, de va bara en vakengäsp!!! Jag ska inte sova, jag orka busa å leka ändå!

Och nog orkade han leka och busa nog!!!!
Jag har aldrig sett honom så modig och så snabb någongång! Han var och klättrade och åkte allt som fanns där inne! 
Han brukar ju vara så försiktig och tar lång tid på sig att kolla runt innan han överhuvudtaget vill prova. Det händer lika ofta att han inte vågar som att han vågar. 
Men nu vet jag inte vad som hänt med honom! Jag trodde aldrig att han skulle klättra upp i den stora rutschkanan, men han klättrade upp.

 Sedan tänkte jag, hur i himmel ska han komma ner för han kommer ju inte våga åka ner för den branta kanan.. Men jag hann inte ens tänka färdigt den tanken så var han nere!!

Fort gick det!!!


Så hade det redan blivit dax för lunch och då kom Stefan och gjorde oss sällskap.
Barnen hann knappt äta färdigt innan det var iväg å leka! Tigerrutschkanan var en hit också!
Vet inte om det var Hugos byxor som gjorde det men han åkte så fort att han lättade lite i "guppen" och åkte på mig som satt där nere och fotade!! :)

Colin tyckte också att det var roligt att åka, när han morskat till sig lite!!!

Jag skulle ju följa pojkarna å åka "röret" å för å ta sig dit fick man krypa och åla sig fram när man är lite längre än en meter!!

Dra på trissor va fort det gick!!! Jag vart nästan åkrädd!!! :)

Småpluttarna de lekte med varandra medan deras bröder sprang om kring!

Tjuv och polis! Tror Hugo var polisen och Colin gangstern!! :))

 En glass för man gott unna sig när man gör av med så mycket energi som dessa gossar gjort!

Våra killar är inga småkillar längre!!! De har verkligen vuxit under sommaren och det märks verkligen! De var glada och nöja över att ha varit på Leos Lekland mellan 10-14.30!!!

Behöver jag säga att vi knappt hann ut från parkeringen innan dessa herrar sov sött i varsin bil!!! :) En mycket lyckad dag hade vi!! Hugo pratade om Leos hela kvällen och jag tror att hans första besök på leklandet blev en ny favorit! Detta måste göras om!

2 kommentarer:

  1. Gisses.... den där första kanan ser ju galet brant ut!!! hur vågar han (moster förvånad)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet!!! Den va skitbrant!! Jag var lika förvånad som du...

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!