lördag 10 september 2011

LCHF

Jag som inte tänkt följa nån speciell kost eller diet.. Jag har trillat in på lågkolhytratkost!
Jag började lite smått för några dagar sedan med att ta bort pastan, potatisen eller riset till måltiderna. Sedan fortsatte jag med att se över olika livsmedel och produkter för att veta vad de innehåller.

Det funkar bra. Det var inte alls så svårt eller komplicerat som jag trott. Jag lagar vanlig mat med extra fett och skippar tillbehören som pasta eller potatis och tar mer grönsaker. Jag gör ju pasta och sånt till Hugo så han får ju samma mat som tidigare, en aningens mer fett ibland men han är så mager så det skadar honom inte! ;)

Två och ett halv kilo lättare hittills och jag hoppas att det fortsätter rasa av. Jag måste dock börja röra på mig mer och träna för att uppnå de förväntade resultatet jag satt upp. Att åter vara nöjd med min kropp och inte få ångest så fort jag ser mig i spegeln eller shoppar kläder och kliver in i en provhytt.

Jag har fått många goda råd, tips och recept av min vän Jenny så nu känns det ännu bättre!!!

   
Nu är jag peppad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!