lördag 2 juni 2012

Nattligt besök

I natt som var så vaknade jag av att Hugo kom smygandes till vår säng.. Det har inte hänt på år och dar! Han la sig bredvid mig men hade ingen ro i kroppen..

Han vände och vred på sig, satte sig upp, la sig på min rygg, satte sig upp igen och så höll han på ett tag. Efter drygt tjugo minuter så började Hugo att gråta och höll sig för örat. Han sa att han hade jätteont i örat och att han inte kunde sova!

Det första jag tänkte på var öroninflammation! Fram med mobilen och gick in på 1177 för att se vad man ska göra. Ingen av pojkarna har ju haft de minsta problem med öronen så jag var tvungen att kolla upp vad man gör vid misstänkt öroninflammation.

Alvedon, högläge med huvudet, näsdroppar.

Efter ett tags gråtande så somnade han om en stund. Hugo vaknade för att han var kissnödig och hade ont i örat igen när Magnus kom hem vid tretiden. Magnus satt uppe med honom i soffan där han slutligen somnade vid 6-tiden.

Hela familjen vaknade vid 11-tiden i morse! Blev väldigt paff när jag kollade klockan, trodde den skulle vara typ nio.. :)

Hilmer hade ju inte sovit nå gott i natt heller.. Han hade ju feber igår eftermiddag/kväll och har vaknat flera gånger under natten och feberyrat..

Hugo har inte känt av något med öronen under dagen men så ikväll innan det var dags för att sova så kom det tillbaka. Gråt och ont, och framför allt frustrationen Hugo kände av att inte kunna ligga ner fast han var så trött att han knappt orkade hålla ögonen öppna..

Så nu sover han sittande i soffan! :)



Återstår att se hur denna natt blir.. Ska det inte vara slut på förkylningar och elände nu!?!?!

2 kommentarer:

  1. Du skriver som om jag kom hem för att kissa kl 3...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha!!! Jag ska genast formulera om den meningen!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!