onsdag 13 juni 2012

En dag i Önska

I fredags på väg till Övik stannande jag och pojkarna till hos min mormor & morfar i Önska för att hälsa på samt hjälpa mina föräldrar att sätta potatisen.

Hugo tyckte det var hur skoj som helst att hjälpa till i pärlanne! Duktig var han också! Jätteduktig!!!!

Iakttar mormor...
.. går med bestämda steg mot potatislådan...
... hämtar en egen hink..
.... börjar  också sätta potatis..

... lägger noggrant ut varje potatis..
Nöjd med sin instats!
Jag sätter potatis iförd min mormors stövlar, jacka och handskar!!
När pärsättningen var klar så åt vi middag, ungkokt lax med grädde och grönsaker - mums!!! 

Passade på att mysa med min morfar ordentligt! Man vet aldrig hur lång tid man får ha honom kvar...


Skulle försöka få till ett foto på mig, pojkarna och morfar också. Det var inte det lättaste med en ål som Hilmer! :)






Tro om Hugo ska bli läkare eller farmaceut när han blir stor??? Han älskar nämligen att hjälpa till när mormor ska dosera gammelmormors dosett!

Dosera mera!
Hugo i knäet på sin gammelmormor!
Hugo och gammelmormor mysar och gnuggar näsor!

Jag är så himla glad att jag har min älskade mormor och morfar i livet! Jag tar till vara på alla tillfällen att spendera tid med dem. Det gör ont att tänka på att det nog inte är så lång tid kvar som de kommer att vara en del av mitt och min familjs liv. Hur ska jag klara av en sådan stor förlust!?!?!  Jag gråter ofta när jag tänker på att den dagen då deras kroppar inte kommer orkar leva längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!