söndag 3 juni 2012

Hopptävling Hippologum

Idag var jag till hippologum här i Umeå för att assistera och kika på Karro när hon skulle tävla. Jag tog bussen in till stan där jag blev upplockad vid E4 av Karro och Marran. Har aldrig varit på Hippologum förut, vilken anläggning!!! Det var ju rakt så man gick vilse där. :)

Karro började värma upp i god tid. Sedan gick hon och jag banan medan Marran gick runt med Bella. Det var en lång bana med kluriga svängar och många karaktärshinder. Efter det var det dags att hoppa fram.

Räcke

Oxer
Karro tyckte det kändes bra på framridningen och jag tyckte det såg mycket bättre ut än det gjorde än när de var i Vännäs.

Tyvärr så blev det fyra fel i fas ett då de rev sista hindret. Sån himla otur!!! Resten av rundan såg bra ut men så kom de i korsgalopp på sista hindret och Bella toucha i bommen... :( Hade gärna sett att de fick rida fas två också men tycker att det var en bra runda ändå! Karro var också nöjd med rundan och det är ju det viktigaste!

Efter Karro ridit bar det iväg hemåt. Vi hämtade upp mina pojkar på Magnus jobb, sedan skjutsade Karro hem oss innan hon och Marran rullade mot Övik. 

Både Hugo och Hilmer tyckte det var roligt att åka en annan bil! Hugo utbrast: 

- Mamma, det ryms jättejättemånga i Colins bil!!!!

Spännande med ny bil och att  åka framåt!

Mumsar på en banan!

2 kommentarer:

  1. Har abstinens , måste gå in och titta på dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, du är för rolig mamma!!! :) Man får gå in och kika hur mycket man vill!!! Å självklart lämna en liten kommentar efter sig! Du vet ju att jag uppskattar dem!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!