fredag 25 januari 2013

Nyår

Vi firade nyår hemma för första gången någonsin sedan jag och Magnus träffats. Vi har endera varit med vänner eller familj hos dem eller i fjälllen.

I år bestämde vi oss för att bara vara hemma och umgås och ta det lugnt. Vi hade ju jobbig period precis innan jul med magsjuka och trötthet så det passade oss perfekt. Magnus tände marschaller på framsidan och vi gjorde lite mysigt inne med ljus också.




Till förätt åts det skagentoast. Det var dock vara Magnus och Hilmer som åt upp förrätten som den var planerad. Jag åt ju en egen variant med en toast med grönsaker. Hilmer ville bara äta stenbitsromen och skagen röran medan Hugo bara ville äta brödet... De är alltså totalt motsatsen till varandra våra pojkar! :)




Till middag blev det biff, hasselbackspotatis, sås och sallad! Köttet blev helt perfekt!!! Jag har aldrig tidigare lyckats så bra med kött! Supergott var det!





Efterrätt blev det krossad kladdkaka med två olika sorters glass, grädde, banan, kiwi, apelsin, äpple och passionfrukt, minimarshmallows och hemkokad chokladsås! Tilll det kaffe/te och avec (Dooleys för min del och whiskey för Magnus).




Hilmer somnade gick och la sig innan tolvslaget och Hugo likaså. Men han hade blivit lovad att komma upp när det började skjutas raketer så han kom upp och firade in det nya året med oss! Detta gör jag gärna om. Det var verkligen en skön kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!