torsdag 17 januari 2013

Magsjukan från Hell & Tuberkulosvaccin

Söndagsmorgon innan jul kräktes Hugo en gång. Han var i övrigt pigg och var inte ens lös i magen. Så vi trodde inte det var någon magsjuka eftersom han hostade till precis innan han kräktes. Så vi antog att det var för att han hostade som han kräktes. Han var symtomfri i 48h och på tisdag mitt på dagen var de till dagis. Natten mot onsdag vaknade jag av att Hilmer kräktes i sängen. Sedan var bollen i rullning. han kräktes hela natten och ända fram till lunch. Sedan hade han diarré i en vecka.



På fredag 21/12 åkte jag på NUS för att få Tuburkulosvaccin. Har aldrig tyckt att vaccinationer gjort ont ellet så men denna sved rejält! De sprutar ju in en rejäl dos precis under huden på baksidan överarmen.

Jag hade sedan tänkt sitta på MB (Medicinska Biblioteket) och göra en av de tre uppgifterna vi skulle göra under jul & nyår. Men när jag kom in på MB kände jag att jag var tvungen att gå på toan. När jag satt där så kände jag att magen inte var som den skulle och det var rena rama "stridstömningen" och rätt va det var så pep det till i mobilen. 

-Magnus: Jag har diarré!
    -Jag: No, shit! Jag också!!!

Hann bara ut från toan när nästa meddelande kom;

- Jag har spytt nu så du måste komma hem å ta hand om pojkarna!

Började känna mig väldigt bubblig i magen så jag tog väskan och begav mig hemåt. Hann vara hemma ungefär en kvart innan det var min tur att dyka ner i gustavsbergar'n!!! Detta var vid tiotiden, sedan körde jag och Magnus skyttetrafik på toan ända fram till femtiden på fredagseftermiddagen. 

Som om det inte var nog att vara dålig själv så hade vi ju Hilmer som sket ner sig en gång i kvarten hela helgen. Vi som skulle handla julklapparna på fredagen och lördagen!! Nu blev det att åka och panikhandla på söndag timmen innan affärerna stängde!

Ingen vidare trevlig tid innan julafton. Vi var rätt så slitna hela familjen när julafton stod för dörren... Men vi blev ju friska precis lagom till jul så man får väl se det positiva i allt elände! Vi slapp ju ligga nere i gustavsbergar'n på självaste julafton!!! :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!