tisdag 5 februari 2013

Härliga Agnäs

I lördags var det premiär för årets första åk i Agnäs eller första åket över huvud taget denna säsong! Vi for som vanligt dit med mina föräldrar. Det är nästan ett måste att ha med sig några andra också om vi ska kunna åka något. Annars måste vi turas om och aldrig kunna åka tillsammans. Sedan gillar ju pappa att åka och har ju inte så många andra han kan fara i väg med så de tycker det bara är roligt att vi kan åka iväg tillsammans! Mamma åker ju inte slalom så hon har inget emot att vara i pulkbacken med Hilmer.

 Det var soligt , fint och minus 5 grader när vi kom dit vid elvatiden. Vädret höll i sig fram mot tre då solen försvann och det mulnade på igen. Men då hade vi åkt färdigt och var på väg så det gjorde ingenting.

Här kommer lite bilder från dagen.
Vi åker mot finvädret!
Pappa & jag
Pappa i liften vid barnbacken

Magnus gör sig redo för första åket i Agnäs

Känner mig ringrostig och svag i benen

Hilmer och mormor gör ordning grillen inför lunchen
Gott med varmchoklad och ostsmörgås!

Min fina familj
Efter att vi varit i backen så åkte vi in till Bjurholm där vi åt middag på Wärdshuset. Efter det så hälsade vi på min farmor och fikade där. Pojkarna är verkligen förtjust i gammelfarmor och jag tror att hon är förtjust i dem också! De träffas ju väldigt sällan men de kommer ihåg henne och varje gång vi är dit så vet de exakt vart hon har leksakerna! :)

Hilmer gav gammelfarmor två jättelånga och goa kramar innan vi skulle åka! Visste ni förresten att Hilmer fått sitt namn efter gammelfarmors pappa?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!