torsdag 2 december 2010

Tillväxt-ultraljud!

Så har vi varit på det andra tillväxt-ultraljudet. Allt såg bara bra ut.
Bebisen växer precis efter kurvan! Väger i dagsläget 2100gr!!
Flödet i navelsträngen, mängden fostervatten, moderkakans placering såg också väldigt bra ut.

Det enda som var mindre bra är att Skruttungen, som var ruckbar när jag var hos barnmorskan för drygt en vecka sedan, åter vänt sig med rumpan neråt och ligger alltså i säte..

Jag har i flera veckors tid funderat mycket kring förlossningen och hela tiden varit orolig för att det ska uppstå något problem. Ett av dem har varit att bebisen ska ligga i säte och tyvärr så stämmer det. :(

Jag hoppas innerligt att den vänder på sig! Jag har haft två jättebra förlossningar och skulle verkligen inte vilja bli snittad denna gång. Men om den inte vänder sig och vändningsförsöken misslyckas så blir det kejsarsnitt.

Åter till Spec-mödra 29 december för tillväxtkontroll och planering av förlossning.

3 kommentarer:

  1. Skruttungen kan hinna vända sig innan nästa kontroll

    SvaraRadera
  2. MEN OJ.....tänk om du får skära. Då har du ju att jämföra med o övertala mig till att föda riktigt när det blir dags. :D

    SvaraRadera
  3. Det kan jag göra redan nu! Det bästa för både dig och barnet att föda så naturligt som möjligt om det nu inte uppstår något som talar för att det skulle vara bättre att ta ut barnet vid kejsarsnitt.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!